27 Ağustos 2022 Cumartesi



 

https://resimatolyesi-karsiyaka.blogspot.com/

 

2023 YETENEK SINAVLARINA HAZIRLIK KAYITLARIMIZ BAŞLADI. 

 

GÜZEL SANATLAR LİSESİ VE FAKÜLTELERİN SANAT YA DA TASARIM BÖLÜMÜNDE OKUMAK İSTEYEN GENÇLER;

 SINAV ODAKLI PROGRAMLA DOĞRU RESİM TEKNİKLERİNİ VE KURALLARINI, TEMEL SANAT EĞİTİMİNİN ALT YAPISINI BİZİMLE ÖĞRENEREK GÜZEL SANATLARA HAZIRLIK YARIŞINDA BİR ADIM ÖNDE OLABİLİRSİNİZ. 

1993 YILINDAN BUGÜNE SINAV ODAKLI AKADEMİK ÇALIŞMALARDA DENEYİMLİ SANAT EĞİTMENİ NURŞEN GÖRSELDİL GÖZETİMİNDE, GÜVENLİ DOST ORTAMDA BİREBİR VEYA GURUP ETKİLEŞİMİYLE YAPILAN DERSLERİMİZ AYRICA İNTERAKTİF DESTEKLİDİR. 

POTANSİYEL, KURALLI GURUPLA BASKI ALTINDA ORTAYA ÇIKAR. SIKMADAN, ÖDEV YAPIMLARINDA SIKIŞTIRARAK. 

SINAV GÜNÜNE KADAR AŞAMA AŞAMA TEKNİKLERİ PEKİŞTİREREK ÇALIŞILAN SÜREÇTE GELİŞİP USTALAŞARAK DİLEDİĞİNİZ EĞİTİM KURUMUNU SEÇEREK GELECEKTEKİ MESLEĞİNİZDE KENDİNİZİ GÜÇLÜ, KARARLI VE ÖZGÜR HİSSEDECEKSİNİZ. 

TEKNİKLERE İSTER SIFIRDAN BAŞLAYIN, İSTER,-EV ORTAMINDA DÜZENLİ, PROGRAMLI ÇALIŞAMAYANLAR- EKSİKLERİNİZİ TAMAMLAYIN.

 İZMİR'DE İKAMET EDENLER, EV ADRESİNİZE YAKIN ALSANCAK-KONAK YA DA KARŞIYAKA ÇARŞI'DAKİ ATÖLYELERİMİZDE GÖRÜŞÜNÜZÜ GELİŞTİREREK SINAVLARA HAZIR HALE  GELEBİLİRSİNİZ. 

ÖN GÖRÜŞME VE KAYIT İÇİN LÜTFEN TELEFON NUMARASINI ARAYINIZ: 0505 7592626

 

İNTERAKTİF DERS VİDEOLARIMIZ: www.youtube.com/user/ngorsen




YETENEK SINAVLARINA HAZIRLANAN SANAT YOLUNDA GENÇLER

Görmenin yöntemlerini arayın: Çizgisel anlatım yeteneğinizi geliştirin.

Doğru görüş geliştirerek; desen ve imgesel çalışmalarınızda neye baktığınız (kadrajınız) ve nerede durduğunuz/nereden baktığınız önemlidir. Fotoğraf çeker gibi farklı çekim noktası yaratmalı, odak noktanıza-sahneye nereden baktığınızı belirtmelisiniz. Çizimlerinizde objelerin temel şekillerini kalemin geometrik vuruşlarıyla yakalayın. Böylece bol pratik yaparak elde akıcılık kazanabilirsiniz. Düzenli, kesintisiz çizgilerle tasarladığınız çiziminizi son aşamada ışığın yönünü göstererek netleyin; ışığın yönüne uygun, figür ve objelerde ışık almayan YERE BASAN-BAKAN, OYLUM/AÇILAR ve GÖLGE ALANLARDA çizgilerinizin üzerinden geçerek kararlı çizgiler oluşturun.

Güzel Sanatlar Sınavlarına hazırlanma süreci sonunda, her gördüğünüzü ve düşündüğünüzü çizgi diliyle ifade edecek duruma gelmelisiniz. Bu süreçte, doğru görüş teknikleriyle aktaracağınız Desen ve İmgesel tasarımlarınızda görsel ifadenizi geliştirmek, çizgisel anlatımınızı güçlendirmek için; anatomi ve insan hareketlerini-beden dilini gösteren- canlı model ve obje düzenlemeleri gözlemlenerek bolca pratik yapılmalıdır. Biriktirici yöntemle bütüne gidilir. Bunun için canlı-cansız tüm varlıları, objeleri, figürleri, mekanları çizmek için öğrendiğiniz pek çok yöntemi kendi pratiklerinizi de ekleyerek sürekli-düzenli ve dikkatli şekilde alıştırmalar yapın. Yoksa bilgilerin ve yönlendirmelerin hiçbir yararı olmaz. Görüşünüzü geliştirmede pratik yapmanın yerini hiç bir şey tutmaz. ELİNİZ KALEME ÂŞIK OLSUN.

Ayrıca, girmek istenilen bölümle ilgili portre, film kareleri, çizgi film ve çizgi öykü gibi kaynak kitaplardaki öz anlatımlardan yararlanılır. Sınavda "zorlanan bir kapı" kompozisyonu istendiğinde; kağıdı figürle, kapı ve duvarla doldurup ayrıntıda boğulan anlatımla zaman kaybetmek yerine: sadece bir el ve ayağın kapıdaki baskısını gösteren yalın bir karedeki anlatım, duyguyu izleyene doğrudan verebilir. Özellikle imgesel çalışmalarda duyguyu doğrudan vurgulayan yalın anlatımlar tercih edilir. Bunun için sanatçı adayı gençler, çizgi romanlardaki öz anlatımları dikkatle gözlemleyerek okunmalıdır. “Özgürlük" gibi soyut bir kavramın ifadesini çizgi romanlarda olduğu gibi; bileklerine takılı kelepçeli iki gergin elin zincirlerini kırmış hali ile görebilirsiniz. “Tutsak-lık” duygusunu, kare içine çizilmiş dikine demir çubukları sıkıca kavramış iki elin formunda hissedebilirsiniz. “Önyargı” ifadesini; çay kaşığı ile kapatılmış bir çay bardağı çiziminde görebilirsiniz. (Toplum dilimizdeki sinyalizasyonu: “yeterli, başka istemem” anlamındadır.)

Canlı model, tors ya da durgun doğa-görsel algıya dayalı çoklu obje düzenek çalışmalarda vizörlediğiniz alanı kağıda yerleştirirken, oran haritasını çıkaran ölçü alma işlemini modelin çevresiyle birlikte karşılıklı nispetler yaratıp, düşünerek görmelisiniz. zamanla görüşü gelişenler oran haritası çıkarmadan; hareketi iskeletle yakalar, kas ve kostüm giydirir. 

Görünümleri hacim (volüm), perspektif oluşturan tonlamalarıyla ve geometrik formlarıyla algılamak; sınavda verilen kısıtlı zaman içinde çalışmayı bitirebilmenizi sağlar. Hızlı eskiz çalışmalarınız; örneğin 5. kat balkonundan düşen bir objeyi yere düşmeden kağıda aktarabildiğiniz kroki/eskiz çizimleriniz, 45 veya 90 vb. dakikalık desen ve imgesel çalışmalarda elinizi, düşüncenizi hızlandırır. Zamanı amaca uygun kullanırsınız.

İmgesel ve desen çalışmalarda farklılık, kurguda yaratıcılık ve kompozisyon önemlidir. 2 tip kompozisyon vardır: 1-açık ve 2- kapalı. Genellikle sınavlarda sizden istenen kadrajımız içinde olup biten kapalı kompozisyondur. Konuya uygun olarak, seçiminizi açık kompozisyon şeklinde düzenleyebilirsiniz. Kağıdınız yine konuya uygun secimle dik ya da yatay düzenlerken, önce özneden-figürden yola çıkıp, sonra arka planı/mekanı kurgulamalısınız. Sorulan soruya uygun istenileni vermek, en az öğeyle en iyiyi anlatmak için odak noktası-vurgu ön planda öznede olmalıdır. Bir kompozisyonda olması gereken yatay, dikey ve eğri/diyagonal çizgi etkileri resimdeki dengeyi sağlar. Statik, canlılık ve hareketlilik yaratan bu düzenleme figürün asimetrik el hareketi, oturuş, eğiliş gibi değişik hareketleriyle verilir. Bir cenaze resminde diyagonal ve eğri çizgileri çok kullanıp zıplama hareketi yaratarak resmi canlı kılmak nasıl uygun olmazsa, bir eğlence, şölen resminde yatay-statik çizgileri çok kullanıp durgun hava yaratmak ta uygun olmayacaktır. Sokak- bina çizimlerinde dik çizgilerin çok kullanılarak resmin dikey bölümlere bölünmesi gözü rahatsız eder. Resimde, konuya uygun ve ölçülü olarak her çizgiye yer vermelisiniz. Figürler statik, durağan değil hareket halindeki beden dilleriyle çizilmeli ve resimde zıtlık etkisi gözetilmelidir. Örneğin; dış mekan çiziminde gözetilecek ekipmanlar; kaldırım, ağaç, toprak, bank, lamba vs. gibi tüm unsurlar arasına figürler konumlandırılırken kadrajınızda yaşlı insan varsa, onu karşılayacak genç bir insan figürü ya da ayakta duran birini çizmişseniz, uygun alana oturan, eğilen vb. bir figür çizmekle; karşıtlık=zıtlık, ritm ve kompozisyonda dengeyi, bütünlüğü oluşturursunuz.

Perspektif uygulamalarda ideal yetişkin erkek insan figürü ölçü alınır. Onun ufuk çizgisi hizasına göre çocuk veya kadın boyutlandırılır. Uzaktaki figürde de ufuk çizgisi gözetilir. Böylece, bir elmanın veya binanın, direğin ölçüsü de figürlere göre belirlenmiş olur. Örneğin bir bina katı 2 insan boyunda alınır, üst katlar da aynı şekilde 2 insan boyu alınarak kaç katlı ise perspektife uygun çizilir.

Çocuk çizimlerini sezgiyle yapar ve yaratıcıdır. Büyük- küçük, yakın-uzak vb. ilişkilerine dikkat etmez. Ressamın da resimleri çocuk resimlerine benzeyebilir ancak onda belli kaygılar, bilinç vardır. Yani, kağıdın her santiminden, her çizginizden sorumlusunuz. Boş-dolu alan dengesi içinde her varlığın boyutu, yetişkin insan figürü ölçüsüne göre mantık kurarak düşünülmelidir. Sınav odaklı kurslarda yönlendiriciniz bu konuları sizlere ayrıntılı -uygulamalı öğretir. Ve her yaptığınız ödev değerlendirilmesinde eksiklerinizi görerek tamamlar, görüşünüz gelişir.

Yurt içi ve yurt dışı Fakültelerde, Portfolyo istenen bazı bölümlerin sınavlarında renk bilginizi de sınarlar. Renkli çalışmalarda: Karakalem, marker kalem, füzen, çini mürekkep-lavi- kuru veya yağlı pastel, sulu-guaj boya gibi değişik boya tekniklerinden örnekler çalışırken malzemenin olanaklarını öğrenerek kendinizi en iyi ifade ettiğimiz boyayı seçip renk ve 3 leke bilginizi pekiştirin.

Sınavda başarı sağlayabilmek için; başarmaya niyetli-hedefe kilitli olarak GÖRÜŞ geliştirmelisiniz. Bunun için sınav tarihine kadar kalemi elinizden bırakmadan, hazırlanma süresince verilen ödevleri tam yapmalı, çalışmalarınızı aksatmamalısınız. El, göz ve beyin koordinesi öyle önemlidir ki; kalemi bir gün elinizden bıraktığınızda, çiziminizde iki hafta gerilersiniz. Onun için, torpiliniz yaratıcı algınız, gözünüz ve bileğinizdir. Yönlendiriciniz size teknikleri öğretir, yol gösterir, başarıyı çok çalışmayla kendiniz yaratırsınız.

Sanat alanını seçen yetenekli, algısı-görüşü geliştirilmiş sınav kazanan adaylardan bir eksiğinizin olmadığını unutmayın. 

SINAVLARINIZDA BAŞARILAR DİLERİM.

Nurşen Görseldil, 12 Ekim 201I


ÇİZİM TEKNİKLERİ -MEGEP KAYNAKLI KİTAPLAR





Pandemi sonrası artık her fakülte sınav yöntem ve değerlendirmelerini kendileri belirlemeye başladılar. Sınavlarına girmek istediğiniz okulların resmi sitelerinden sınav kılavuzlarını indirerek doğru bilgilenebilirsiniz.  




-------
 

GÖRSEL SANATLAR ALANI

Aktif, akıcı ve geniş bir hayal gücüne sahip olan, resimleri derinlik ve parçalar arasında uygun oranlar kullanarak planlayan, nesneleri ve ortamları ayrıntılarıyla algılayıp çeşitli malzemelerden değişik tasarımlar yapan, özgün tasarımlar üretebilecek potansiyele sahip olan öğrencileri ifade eden alandır.

Yetenek sınavlarında öncelikle istenen; farklı düşünebilen, çizimlerinde yaratıcı düşüncelerini gösterebilen çocuklardır. Sınav odaklı Özel kurslarda (hobi renkli resim çalışmaları değil) sınav ölçütlerini gözeterek, desen/çizgi resim tekniklerini ve düşlediğini/kurgusunu kâğıda nasıl aktaracağını öğrenirler. Çocuğunuzu kursa gönderemiyorsanız, kaynak sitemde yer alan linklerden ders videolarını online ders yapar gibi izletip uygulamaları yaparak-yaptırarak görüşünü geliştirebilirsiniz. Bilsem, GSL ve GSF Yetenek Sınavları için uygulanan desen yöntem ve teknikler aynıdır, değişmez. Orta ve Lise öğrencileri görüşlerini geliştirirken iki, üç, beş noktalı artistik perspektif uygular. İlkokul Öğrencisi için bir noktalı perspektif yeterlidir. Teknik bilgiler anlayacağı şekilde basitleştirerek anlatılır çocuk yaşına uygun çizer. ÜZ çocukların algıları açıktır. Uygulama yaptıkça görüşleri gelişir. Yaratıcı kurgulamalarını geliştirmek için GSL, GSF ders videolarını da izletin; sınav soruları benzerlik gösterir.

AÇIK KAYNAK DERS VİDEOLARI ve KURAMSAL SİTEM: www.youtube.com/user/ngorsen/videos 

www.nursengorseldil.wordpress.com 

Yetenekli öğrenciler yaratıcı düşünebiliyor ancak düşüncesini kağıda/sahnesine aktarmada zorlanırlar. KARAKALEM TEKNİKLERİNİ ÖĞRENEREK; perspektif bilgisiyle, doku ve ton değerleriyle, objede ve figürde boy/oranlar, etüt-detay çalışmaları, oranlar ve yüzeyin kütlesini gözetip kağıda serpiştirme, sıralama yapmadan düzenlemeyi (kompozisyon) kağıdı dengeli doldurmayı öğrendiğinde teknik gelişmesi sağlanır. 

Sanatçı Adayları, çizimlerinizde evren çekim teorisini gözeterek yüzeyin kütlesini doğru görüp, her varlığın kaçış çizgisini görerek doğru çizimler çıkarmak için; Artistik perspektif ile sahne tasarlayın (olayın geçtiği yer) Sahne içinde farklı noktalar alarak, obje ve figürlerde çeşitli duruşlar yaratın. İç-dış mekân çizimlerinizde ve figür hareketlerini doğru gösterebilmenizde yararlı bir tekniktir.

Resmi sitelerden sınav kılavuzlarını indirerek değişiklikleri takip ediniz.    

-Görsel algıya dayalı birinci aşama sınavda karşınıza çoklu obje düzeneği kurulur ve gördüğünüzü desen tekniğine uygun kağıda aktarmanız istenir. Bunun için, Yetenek sınavlarına hazırlanırken; canlı-cansız tüm varlıkları, objeleri, figürleri, mekânları çizmek için öğrendiğiniz pek çok yöntemi kendi pratiklerinizi de ekleyerek sürekli/düzenli ve dikkatli şekilde alıştırma yapınız. Yoksa bilgilerin ve yönlendirmelerin hiçbir yararı olmaz. Görüşünüzü geliştirmede pratik yapmanın yerini hiçbir şey tutmaz.ELİNİZ KALEME ÂŞIK OLSUN. (Tekrarlar bilgide kalıcılık sağlar.)

- Sınavda sizden bir konunun anlatımı istenmişse,  Perspektif bakışta sahneye konunun öznesi/başrol kahramanın gözünden-göz hizasından bakmalıyız. Açık veya kapalı kompozisyon/Düzenleme seçerek, SAHNEYE YAKIN veya UZAK PLANDAN MI bakacağımızı, sayfayı bölümleyerek mi göreceğimizi belirleyip özne figürü Kağıda/sahneye hareketiyle önde büyük çizer, diğer elemanlarla ilişkilendirerek arka planı/mekanı kurarız.

-Sınav sorusu bir varlığın yeniden tasarlanması-icat sorusu olabilir, yaratıcı imgelemlerinizi arttırmak için. Google görsellerden özgün endüstriyel tasarım fikirleri edinebilirsiniz. İmaj belleğinizi ve genel kültürünüzü arttırmak için her yerden, kişiden, kitaptan yararlanın.

Bilsem Resim sınavlarına girecek çocuklarımızın Yaratıcı kurgularını arttırmak için yaşlarına uygun öykü ve çizgi filmler izletip, okutalım. Gözlem ve çizim gücünü geliştirmenin bir yolu da Ustaların gözünden görmektir. Bolca çizgi film karesi gözlemlesinler. Örneğin; “Küçük Prens” kitabından veya çizgi filminden izler ve sevdiği sahneleri çizebilir. “Sofi’nin Dünyası filmi veya Hayao Miyazaki’nin çizgi filmleri, Enki Bilal’in filmleri ve çizgi romanları, Harry Potter, Matrix, Xmen filmleri, Karaoğlan, Zagor, Conan vb. çizgi romanları, film karelerini gözlemleyip yeni fikirler edinir ve bakış açısını genişletebilir. Görüşü, kurguları/hayal gücü artar. Edindiği farklı bakış açılarıyla, yaratıcılığıyla, uyguladığı doğru desen tekniği ile sınavında başarılı olur.

Sınavda anlamadığınız bir sözcük geçerse el kaldırıp sormaktan çekinmeyin, bilmediğinizi çizemezsiniz. Anlayış gösterip yanıtlarlar.

Sınavda sizden istenileni verin, süreci amaca uygun kullanın. Sorulan soruyu iyi anlamanız önemlidir. Soru metin verildiğinde cümlenin sorusuna dikkat edin, bir olayı sahnelemeniz mi isteniyor yoksa yeni bir varlık-tasarım mı isteniyor bellidir.

Nursengorseldil

 

ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLAR AİLE KILAVUZU HAZIRLANDI -Kaynak MEB

Bütün çocuklar zekidir, ama bazı çocuklar kabul edelim ki daha zekidir. Güçlü hafıza, karmaşık kavramları anlayabilecek muhakeme yeteneği, sorgulayan ve eleştirel bakan gözlem gücü, yüksek kişiliği ve ince espri anlayışı ile yaşıtlarının önünde olan bu çocuklar, ‘üstün zekâlı’ olarak isimlendiriliyor. Eğer böyle bir çocuğa sahipseniz hem çok şanslı hem de büyük bir sorunla karşı karşıya olabilirsiniz. Zira üstün zekâlı çocuğun hayatı ve eğitimi hiç de kolay değil.

Üstün zekalı olup, özel öğrenme güçlüğü ve dikkat eksikliği nedeniyle performansını yansıtamayan bir çok çocuğun başarısızlık algılarıyla, kişilik gelişimleri etkilenmektedir. Özel öğrenme yaşayan tarihte ki ünlülerden Albert Einstein, Leonarda da Vinci, Agatha Cristie, Auguste Rodin, Sir Winston Churcill bunlardan bazılarıdır.

 


SANATÇI ADAYLARINA HATIRLATMALAR:

Güzel Sanatlar Sınavlarına hazırlanma süreci sonunda, her gördüğünüzü ve düşündüğünüzü çizebilecek duruma gelmelisiniz. Resmin temeli desendir, doğru görüşünüzü-Desen ve imgesel tasarımınızı geliştirmek için, pratiklerinizi çoğaltın. Perspektif Bilgisi, doku ve ton değerleriyle objede, figürde etüt ve detay çalışmaları, oranlar ve yüzeyin kütlesini gözetip kağıt/sahnenize serpiştirme, sıralama yapmada düzenlemeyi/kompozisyon, bütünü görerek kağıdı doldurmayı öğrendiğinizde teknik gelişmeniz sağlanır. Canlı model ve obje düzenlemeleri dışında, imgesel tasarımınızı geliştirmek için anatomik hareketli insan figürlerinizi, portre, karakterler, meslekten insanlar, kostümler, hayvanlar, iç-dış mekan vb. çizimlerinizi arttırın. 

TEMEL SANAT EĞİTİMİYLE GÖRÜŞ GELİŞTİRİRKEN, TEKNİK BİLGİ-YÖNTEMLER AYNIDIR. Öğrendiklerinizi yaş düzeylerinize uygun çizersiniz. GSL, GSF öğrencisi sahnesine 1, 2 , 3 noktalı artistik perspektif veya farklı perspektifler uygular. BİLSEM öğrencisi için 1 noktalı perspektif yeterlidir, teknik bilgiler basitleştirilerek anlayacağı şekilde anlatılıp uygulatılır, yaş düzeylerine uygun çizerler.

Çok iyi kurgulayan, düşüncesini kağıda aktarmada zorlananlarınız oluyor. Yaratıcı kurgularımızı arttırmak için Çizgi film ve çizgi öykü gibi kaynakları izleyip, okuyalım.  Yetenek sınavlarında öncelikle istenen; farklı düşünebilen, çizimlerinde yaratıcı kurgularını gösterebilenlerdir. Kurgularınızı geliştirmek için; Ustaların çizimlerinden ve çizgi film karelerinden feyz alarak yararlanabilirsiniz. Örneğin; "Küçük Prens" kitabından, sesli öyküsünden veya çizgi filmini izleyerek sevdiğiniz sahneleri çizebilirsiniz. "Sofi'nin Dünyası" sesli öykü veya filmi, Hayao Miyazaki'nin çizgi filmleri, Enki Bilal'in filmleri ve Çizgi Ramanları (doğru anatomik figür ve mekan çizimleriyle harikadır), Harry Potter, Matrix, Xmen benzeri film karelerinden gözlemleyip çizerken yeni fikirler edinir ve bakış açınızı genişletirsiniz. Görüş ve hayal gücünüz artar. Gözlem, izleme, okuma ve  uygulama yoluyla edindiğiniz farklı bakış açılarını-yaratıcılığınızı sınavda göstererek başarılı olursunuz. 

 BİLSEM, GSL, GSF bölümlerinde bugüne kadar çıkan sınav sorularının benzerlik gösterdiğini gördük. Örneğin;

-Görsel Algıya dayalı düzenek/çoklu obje çalışması ve İmgesel Tasarımda öykü konunun aktarımı veya yeni tasarım yaratın gibi sorular her üç alanda soruldu. 

Canlı Model çalışması GSL ve GSF nin temel sınavıdır. Öğrencinin anatomi ve kompozisyon bilgisi değerlendirilir. Bilsem Resim sınavlarında 3 ve 4. sınıf öğrencilerine de model çizimi yaptırıldı, düzenek sorusuyla değiştirildiği oldu. 

Kurgularınızda gelişmek için her alanın ders videolarını izleyip, hayal gücünüzü arttırın.  

https://youtube.com/user/ngorsen/videos 

----------


Portfolyo hazırlığında olanlar; girmek istediğiniz okulun sizden istediklerine uygun çalışmalar yapın. Karakalem, marker kalem, füzen, çini mürekkep-lavi- kuru ve yağlı pastel veya sulu-guaj boya gibi değişik tekniklerinden örnekler çalışarak malzemenin olanaklarını öğrenirken renk ve 3 leke bilginizi pekiştirirsiniz. Dijital çalışmalar için belli uygulamaları kullanmayı öğrenin veya dışarıdan destek alın. AÇIK KAYNAK SANAL DESTEK - SİTEMDEN YARARLANABİLİRSİNİZ.

Portfolyo Hazırlık

Canlı model, tors ya da durgun doğa-çoklu obje/Düzenek çalışmalarında kadrajınızı kağıda yerleştirirken ölçü alma işleminizi modelin çevresiyle birlikte, karşılıklı nispetler yaratarak düşünün ve görün.

Ölçü alma 

İmgesel Tasarım

Resim bilgisi-Kompozisyon

Hızlı çalışmalar; örneğin 5. kat balkonundan düşen bir objeyi yere düşmeden kağıda aktarabildiğiniz kroki-eskiz çizimlerdir. Desen ve imgesel çalışmalarınızı önce eskizle bütünü görerek çizin sonra ton değerleriyle etüt/detaylandırma ve netlemeleri yapın. Sınavda zamandan kazanır, çalışmanızı verilen sürede bitirirsiniz.

Üz çocuklar hızlı çizdikleri için zaman konusunda zorlanmazlar, "Yaratıcılık detayda gizlidir" sözünü unutmayıp çizimlerini detaylandırmalılar. 

Görünümleri hacim (volüm) ve perspektif oluşturan tonlamalarıyla ve geometrik formlarıyla algılayın. Kübist bakışla Kübizmi ilk uygulayan Paul Cézanne, nesneleri geometrik biçimlerde gösteren, görünenin yanı sıra görünmeyenin ifade edilmesini de amaçlayan parçalı ve çok boyutlu bir sanat akımının öncüsüdür. Picasso ve Braque izinden giderek ünlenmişlerdir. Cezanne tablolarında tüm çarpıtmalarla gerçeklik ya da nesnellik denilen şeyin sürekli bir yaratım, algılama ve kurma olduğuna dikkat çeker. Onun dinleyen gözleri ne demiştir: "Dünya boşlukları olmayan bir kütledir; perspektifin geriye çekildiği, dış hatların, açıların ve eğrilerin güç hatları gibi üzerine işlendiği bir renkler sistemidir; mekânsal yapı biçimlenirken titreşir.” Derinlik sayesinde şeyleri görürüz." Akademik resmin öncülüğünü yapmıştır: 

Resimlerinizde 4 Temel ilkeyi unutmayın 1-Her şey yer düzlemine dik acıda ve paralel  durur. (su terazisinin kullanımı...)2- Kaçan çizgiler ir noktaya/bakış noktasına gider. 3- Yaratıcılık: Tasarım yapan sizlerin geniş açılı hayal gücünüze bağlıdır.

Geçmiş yılların sınavlarda çıkmış örnek bir soru: Resmin içine alacağınız üçgen prizma, kabak, tırmık ... bulunan objeleri kompoze ediniz gibi benzeri sorular için Üçgen piramit, küp, köşegenler, küre, koni, silindirler gibi geometrik formların 3 boyutlu prizmatik görünümlerini Internet'teki ilgili sitelerden araştırın.


Her varlığın kaçış çizgisini görerek DOĞRU ÇİZİMler çıkarmak için; artistik perspektif ile (2 noktalı. Bilsemliler 1 noktalı) sahne tasarlayın. Sahne içinde farklı noktalar alarak, objelerde çeşitli duruşlar yaratın. İç-dış mekan çizimlerinizde ve figür hareketlerini doğru gösterebilmenizde yararlı bir tekniktir. 


Kuramsal Bilgiler için:

NASIL BİR YOL İZLEMELİSİNİZ

ÇİZGİSEL ANLATIM YETENEĞİNİZİ GELİŞTİRİN

SEÇTİĞİNİZ BÖLÜMÜ ARAŞTIRIN

KOLEKTİF BİLİNÇ

TARİHSEL SÜREÇTE TOPLUMSAL YAPI ve SANAT ETKİLEŞİMİ 1- Nurşen Görşen

TARİHSEL SÜREÇTE TOPLUMSAL YAPI ve SANAT ETKİLEŞİMİ 2 -Nurşen Görşen

NÜ RESMİ GÖRMEK




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.